PAREMPI MINÄ JA VOIMASMOOTHIE

5. tammikuuta 2017

Joulun jälkeen tein itselleni hiljaisen lupauksen paremmasta minusta, henkisesti ja fyysisesti. Henkistä puolta olen työstänyt koko edellisen vuoden ja fyysinen puoli on siinä sivussa jäänyt lähes kokonaan huolehtimatta.
Tarvitsin aikaa ja paljon lisää aikaa omalle henkiselle hyvinvoinnille. Tarvitsin sitä enemmän kuin koskaan ja nyt olen valmis ottamaan askeleen myös sitä fyysistä kunnon tavoittelua entiselleen. 
Henkistä puolta pitää silti edelleen muistaa harjoittaa ja en enää koskaan halua palata siihen todellisuuteen, että huomaan olevani siinä tilanteessa, että en pysty syömään edes ruisleipää ilman että se tuntuu hirveältä rikokselta ja kaikki ruoka kulkee vaa`an kautta tarkkailtuna. Ei enää niitä lommoisia poskia ja pahaa henkistäoloa kaikesta siitä suorittamisesta. Ei ylikuntoa ja järkyttävän pitkään kestäneitä fyysisiä oireita liiasta kurista ja itsensä rääkkäämisestä. 
Aika sen jälkeen, kun tajusin että itsestä pitää pitää oikeasti hyvää huolta ja on olemassa niin paljon tärkeämpiäkin asioita kuin se, että onko se pakaralihas mintissä vai ei, (vaikka onhan se pyöreä pyllykin kiva) on ollut vaikeaa ja totuttelua. Oikeastaan kaikki on ollut pitkään aika rempallaan, mutta nyt olen lähinnä silti tyytyväinen että olen oppinut jälleen syömään ja ajattelemaan normaalisti. -Ja ehkä jollain tavalla olen jo se parempi minä -itselleni ja läheisille myös. Lupaus sisälsi myös sen että terveellinen elämä kantaa myös pidemmälle kuin sen totutellun vitamiinipommi-aamupalasmoothien verran, eli päivällä ja illallakin voisi muistaa syödä terveellisemmin. Voisi muistaa ne pidemmät aamulenkit ja aloittaa taas treenaamaan säännöllisesti, kehoa kuunnellen, ja niin, että se on mielekästä, mutta myös vie toisinaan mukavuusalueelta pois. Jokaisen pitäisi muistaa haastaa itseään, mutta muistaa myös olla hellä ja armollinen sille sun tärkeimmälle, eli itsellesi. Alla mun lemppari smoothiepohjaan toteutettu voimasmoothie, joka tekee hyvää mielelle ja keholle. 
VOIMASMOOTHIE

30g 360 wholefood vanilja protskujauhetta (Voimaruoka)
50g pakaste mustikoita
50g vadelmia
10g 24h valo paahdettu rouhittu pellava + mustikka- rouhetta
150g kevytmaitoa tai maidoton vaihtoehto 
60g turkkilaista jogua tai esim luonnonjogurttia

Päälle tuoreita vadelmia ja kookoslastuja

Muista myös sä olla hellä ja armollinen itsellesi -olla se parempi minä ♥ XOXO

2 kommenttia

  1. Sulla on kyllä aivan ihana blogi <3 Täytyypä testata tuota reseptiä!

    https://viiviviljaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Viivi, ihana kun tykkäät! ❤ Koklaa ihmeessä! Voin suositella lämpimästi tuota Voimaruoka smoothiepohjaa!

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

FOLLOW ME ON INSTAGRAM @MIIASAARIN

© M I A Creative. Design by FCD.